Her kan du hente e-bogen “SEO for absolut begyndere”. Bogen er skrevet til dig, der har en hjemmeside og behov for at få den optimeret til søgemaskinerne, men ikke ved hvordan.
Oprindelig udkom “SEO for absolut begyndere” i november 2012. Den udgave, du kan få nu, er en revideret udgave fra marts 2015. Der er tilføjet lidt, men den er stadig kortfattet og pædagogisk.
Bogen koster ikke noget, ud over en tilmelding til nyhedsmailen fra Nielsens Bureau. Du kan dog til hver en tid melde nyhedsmailen fra igen, hvis du ikke synes den er interessant. Den kommer som regel et par gange om måneden og indeholder gode råd og tips om SEO, og ind i mellem anden online markedsføring.
JA TAK – giv mig e-bogen om SEO for absolut begyndere, og tilmeld mig nyhedsbrev om SEO og markedsføring på nettet:
Bogens indhold
- Hvad er søgemaskineoptimering (SEO)?
- På Google på 3 måder
- Hvad koster SEO?
- SEO handler om ord
- Glem alt om særlige søgemaskine-koder
- Sådan finder Google din hjemmeside
- Robotterne ser én side ad gangen
- Robotterne kan ikke se billeder og film
- Robotterne bruger links til at finde vej
- Skaf links til din side
- Pas på hvis du flytter din hjemmeside
- Tekniske krav til din hjemmeside
- Din hjemmeside skal være mobilvenlig – NY i den reviderede udgave fra 2015
- De vigtigste principper for SEO
- Du skal ikke gøre det hele på én gang
- Lav udelukkende gode sider
- Dit indhold må ikke findes andre steder
- Hold dit indhold opdateret
- Brug sociale medier
- Find de søgeord, der virker bedst
- Et “søgeord” kan bestå af flere ord
- Lav en plan med dine søgeord
- Sådan laver du gode landingssider
- Skriv blogindlæg om det der mangler
- Bind siderne sammen med masser af links
- Sådan bruger du søgeord på landingssiderne
- En sides SEO-anatomi
- Brug søgeord i overskrifter og tekster
- Søgeord i sidetitlen
- Søgeord i links i menu og tekst
- Søgeord i sidens URL
- Søgeord i sidebeskrivelsen
- Søgeord i filnavne og ALT-tekster
- Brug ikke meta-keywords
- Hold øje med om din SEO virker
Hvad er SEO – søgemaskineoptimering?
(uddrag fra den gratis e-bog “SEO for absolut begyndere”)
Søgemaskineoptimering er alt det man kan gøre ved en hjemmeside, for at få den højere op i Googles søgeresultater.
Der er mange ting man kan gøre, og SEO er en meget blandet disciplin. SEO kan omfatte alt fra tekniske programmeringsting til arbejde med hjemmesidens tekster til at arbejde med såkaldt linkbuilding, altså at skaffe sig links til hjemmesiden fra andre hjemmesider.
Denne bog handler mest om alt det, du kan gøre selv: tekstarbejde, arbejde med at finde gode søgeord, strukturering af hjemmesidens indhold, og indhentning af links fra andre sider.
Der vil også komme lidt mere tekniske informationer. Hvis du ikke har en hjemmeside endnu eller skal have lavet om, kan du få nytte af dem til at sikre dig at den hjemmeside-teknik, du vælger, lever op til at være “søgemaskine-venlig”.
Hvad koster SEO?
(uddrag fra den gratis e-bog “SEO for absolut begyndere”)
SEO koster ikke penge – i den forstand at du ikke skal betale noget til Google for at komme opad i søgeresultaterne. Det vil sige: Google kræver ingen penge af dig for at lægge din hjemmeside højt i søgeresultaterne (i modsætning til hvis man køber Adwords-annoncerne).
Men SEO koster alligevel noget, hvad enten du laver det selv eller uddelegerer det. Hvis du vil have fagfolk til at lave din SEO, koster det dig penge – hvis du laver den selv, koster det dig til gengæld tid.
Hvad der er mest fornuftigt at bruge – penge til fagfolk eller tid, sved og måske tårer, afhænger meget af din situation. Jeg synes dog, at alle hjemmeside-ejere bør sætte sig ind i SEO i en eller anden grad.
Selv hvis du vil betale andre for at lave SEO for dig, har du brug for at kunne vurdere de tilbud, du får. Der er rigtig mange udbydere på markedet, og de går lige fra erfarne bureauer der har lavet SEO i 10-15 år, til knægte der kun lige ved nok til at synes, de kan være bekendt at tage lidt penge for det.