SEO-intro workshoppen er for dig, der vil have hjælp til at komme godt i gang med selv at lave (bedre) SEO på din eksisterende hjemmeside – uden at kunne noget teknisk.
Det løbende SEO-arbejde på din hjemmeside handler nemlig ikke så meget om teknik, men om at kende dine kunders behov og at kommunikere til dem (via Google) med gode SEO-tekster – og det kan du selv lære.
Indhold på workshoppen
Intro-workshoppen består af en forundersøgelse af jeres hjemmeside, en fysisk workshop på 3 timer, plus en times opfølgende rådgivning over telefonen.
1. Forundersøgelse af hjemmesiden (eller hjemmesiderne)
Forundersøgelsen viser om der er tekniske ting på din hjemmeside, der står i vejen for SEO; det er nemlig ikke sådan, at teknikken er ligegyldig – men de fleste tekniske ting skal kun laves én gang, og derfor er det oftest smartere at få en udvikler til det end at lære det selv.
Forundersøgelsen fortæller dig også, hvad der allerede fungerer godt på din hjemmeside (mht. SEO), og hvor du skal sætte ind med forbedringer.
Forundersøgelsen laver jeg i god tid (ca. en uge) før den fysiske workshop, så du har tid til at læse den igennem, og jeg har tid til at forberede, hvilke emner vi skal tage op og give særlig opmærksomhed på dagen.
Hvis du ikke har en hjemmeside i forvejen, kan jeg selvfølgelig ikke lave en forundersøgelse. Så får du i stedet en times ekstra rådgivning, som du kan vælge at lægge både før og efter workshoppen. Før workshoppen taler vi også sammen i telefon og evt. via mail om din plan for din nye hjemmeside.
2. Den fysiske workshop
På den fysiske workshop lærer jeg jer allerførst:
- hvordan Google virker, og hvordan du skal tænke i forhold til at lave SEO (indhold i stedet for teknik)
- hvilke dele af hjemmesidens indhold, du især skal sørge for at optimere med dine søgeord
- at finde frem til de søgeord, der virker bedst for lige netop dig, og at ”fordele” søgeordene/emner strategisk på din hjemmeside
Herefter bruger vi resten – dvs. det meste – af tiden på de “ømme punkter” – de ting som forundersøgelsen har afsløret trænger til forbedringer.
Det nøjagtige indhold afhænger derfor af, hvad der har vist sig i forundersøgelsen af deltagernes hjemmesider (eller hjemmeside-planer) at være behov for.
Vi vil dog normalt komme omkring følgende:
- Mikrotekster på dine sider (sidetitler, METAbeskrivelser, overskrifter m.m.)
- Hvordan du undgår duplicate content
- Billeder og video til at forbedre din SEO
- Brug af blogindlæg til at blive fundet på Google
Vi taler IKKE teknik på workshoppen, men om hvordan I konkret selv kan gøre det bedre med tekster, mikrotekster og andet indhold på hjemmesiden. Vi taler som udgangspunkt heller ikke ret meget om off-site-optimering, dvs. sociale medier og linkbuilding.
3. Opfølgende rådgivning
Prisen inkluderer 1 times opfølgende rådgivning som du kan bruge, når du får brug for mere hjælp til din SEO, eller for at få repeteret noget. Det skal bare være inden for 2 måneder efter du har været på den fysiske workshop.
Kan vi bruge workshoppen, hvis vi ikke har en hjemmeside endnu?
Ja, det kan I sagtens, hvis hjemmesiden er på planlægningsstadiet – jeg kan så bare ikke lave forundersøgelse. I stedet får I en ekstra times rådgivning, som I kan vælge at lægge både før og efter workshoppen, og vi taler ud fra de planer, I har for jeres nye hjemmeside.
Hvor og hvordan foregår det?
Som udgangspunkt foregår workshoppen ude hos jer*, og I arbejder på jeres egne computere.
I er meget velkomne til at gå sammen med andre for at dele udgiften – prisen er den samme for op til 4 deltagere, uanset om I kommer fra samme virksomhed eller flere forskellige.
* I betaler ikke for kørsel op til 25 km fra Malling; herefter statens kilometertakst plus halv timepris for køretid.
Hvad koster workshoppen?
11.500 plus moms for op til 4 deltagere, som inkluderer forundersøgelse af hjemmeside, 3 timers undervisning på et lille hold og 1 times opfølgende rådgivning.
Hvis I kun er 1 eller 2, der har brug for at lære SEO fra bunden af, kan det bedre svare sig at købe et klippekort til SEO-rådgivning →