Vil I gerne findes højere oppe på Google? Have nemmere ved at finde på noget at dele med jeres følgere på LinkedIn eller Facebook? Blive mere kendt for det, I er gode til?
Så skal I kraftigt overveje at skrive blogindlæg på jeres firmahjemmeside.
En hjemmeside der kun indeholder salgstekster og produktbeskrivelser kan være rigtig svær at få til tops i Google med ”klassisk” SEO-arbejde.
Med en blog får I nemmere flere ”point” hos Google, og tiltrækker samtidig lige netop de mennesker, der har brug for jeres hjælp.
Ideen er at I udgiver blogindlæg om udvalgte, afgrænsede emner inden for jeres område, som folk søger efter svar på på Google. Det får folk til at klikke sig ind på hjemmesiden, få lyst til at lære jer bedre at kende, og i sidste ende handle med jer.
På workshoppen Skriv dig synlig med firmablog lærer I trin for trin at udvælge emner, at skrive og at udgive blogindlæg, der virker som SEO og gavner jeres synlighed på søgemaskinerne.
I får en systematisk metode, som I kan bruge igen og igen og igen, så I ved helt præcis hvordan I
- finder og vælger de rigtige emner at skrive blogindlæg om
- får skrevet et godt blogindlæg (uden at bruge hele dagen på det)
- sætter jeres blogindlæg op på den måde, Google foretrækker
Workshoppen er især for jer, der har lidt svært ved at komme i gang, og ikke altid ved, hvad I skal skrive om.
Alle kan skrive blogindlæg, og der er altid noget at skrive om – I skal bare vide hvordan I finder det.
- Sådan foregår workshoppen
- Kan vi bruge denne workshop om at skrive firmablog, selv om vi ikke har en blog (endnu)?
- Kan vi bruge denne workshop, hvis vi ikke bruger WordPress til vores hjemmeside?
- Hvad koster denne SEO-workshop?
- Hvor og hvordan foregår det?
- 5 gode grunde til at have både blogindlæg og salgstekster på jeres hjemmeside
- Få 15 minutters gratis mini-rådgivning
Sådan foregår workshoppen
Skriv dig synlig-workshoppen er en fysisk workshop, som veksler mellem korte oplæg og instruktioner fra mig, idégenerering og sparring med de andre deltagere, og tid til at sidde og arbejde med jeres (måske første?) blogindlæg.
Prisen for workshoppen inkluderer en halv times efterfølgende rådgivning pr. deltager, som I kan bruge når I er kommet i gang med at skrive blogindlæg og bliver i tvivl om noget, eller får brug for feedback på det, I har lavet.
I skal bare bruge den halve time inden for 2 måneder efter at workshoppen er afholdt.
- Hvordan du bruger din firmablog (eller en artikelsektion på din hjemmeside) strategisk til både SEO, til at gøre kommende kunder interesserede i og trygge ved dig, og til at hjælpe dine nuværende kunder.
- Hvordan du finder på (masser af) ting at skrive om, som vil interessere dine (kommende) kunder. Du starter med, i samarbejde med mig og de andre deltagere, at opbygge dit eget idékartotek med masser emner og overskrifter til artikler på selve dagen, så du får en god portion ideer at starte på.
- Hvordan du griber selve skrivningen af blogindlæg eller artikler an – hvad enten du er vant til at skrive eller ej. ALLE kan lære at skrive gode blogindlæg. Du skriver et blogindlæg på workshoppen, og får hjælp til det og feedback af underviser og de andre deltagere.
- Hvordan du lægger blogindlægget ind på hjemmesiden, og sørger for at alle de små SEO-ting er i orden. Vi tager udgangspunkt i WordPress, men hvis du har et andet hjemmesidesystem, kan du sagtens være med – bare du selv kender systemet.
- Lidt om, hvordan du kan gøre opmærksom på dine blogindlæg på fx Facebook (dog ikke hands-on, med mindre vi har ekstra tid).
Kan vi bruge denne workshop om at skrive firmablog, selv om vi ikke har en blog (endnu)?
Ja, det kan I sagtens – for det første behøver I slet ikke have en egentlig blog, I kan bare lave en artikelsektion på hjemmesiden, og lægge jeres SEO-artikler ud som almindelige undersider.
For det andet kan I sagtens skrive blogindlæggene på forhånd i Word eller anden tekstbehandling, og så vente med at lægge dem ud på bloggen, til den er klar.
Hvis I gerne vil prøve hands-on at lægge et blogindlæg ind i WordPress, mens jeg er til stede og kan hjælpe jer, kan I få lov at gøre det på mit hemmelige demo-site (men skriv det lige til mig i forvejen, så jeg kan gøre det klar).
Hvis I ved at I vil starte en blog, og allerede har den hjemmeside i WordPress, bloggen skal være en del af, kan jeg muligvis godt gøre hjemmesiden klar til at der kan lægges blogindlæg på den, inden vi mødes på kurset. Husk i så fald at skrive det til mig i god tid, og gerne ved tilmelding. I kan også få jeres egen udvikler til det – det tager normalt ikke ret lang tid at sætte op.
Kan vi bruge denne workshop, hvis vi ikke bruger WordPress til vores hjemmeside?
Ja, det kan I fint – alt om at finde ideer til emner og at skrive blogindlæggene er 100% uafhængig af, hvilket system hjemmesiden er lavet i.
Delen om hvordan I lægger blogindlægget ind og konkret laver SEO på det tager normalt udgangspunkt i WordPress, men bruger I et andet system, skal I bare skrive det til mig på forhånd – så kan jeg forberede mig på det, der eventuelt er anderledes ved jeres system.
Sørg for at I har styr på adgang (brugernavn og password) til hjemmesiden, når I kommer på workshoppen, så vi ikke skal bruge tid på at få jer logget på 🙂
Hvad koster denne SEO-workshop?
En heldags workshop koster 11.500 plus moms og evt. kørsel* for op til 4 deltagere. Prisen inkluderer:
- 6 timer inkl. pauser med vekslen mellem undervisning, idégenerering, sparring med mig og med de andre deltagere og hands-on-skrivearbejde under vejledning
- en workbook og tjeklister, I kan bruge mange gange efterfølgende
- 1/2 times efterfølgende rådgivning pr. deltager
Hvor og hvordan foregår det?
Som udgangspunkt foregår workshoppen ude hos jer, og I arbejder på jeres egne computere.
I er meget velkomne til at gå sammen med andre for at dele udgiften – prisen er den samme for op til 4 deltagere, uanset om I kommer fra samme virksomhed eller flere forskellige.
* I betaler ikke for kørsel op til 25 km fra Malling; herefter statens kilometertakst plus halv timepris for køretid.
Er du i tvivl om denne workshop er det rigtige for jer, så ring eller skriv endelig på tlf 2621 8728 eller anette@nielsensbureau.dk. .
5 gode grunde til at have både blogindlæg og salgstekster på jeres hjemmeside
#1. Blogindlæg tiltrækker flere links og delinger fra andre
I jeres blogindlæg er du ikke først og fremmest sælgere, men mere konsulenter, rådgivere og eksperter på jeres fagområde; det gør det mere sandsynligt at andre vil linke til et blogindlæg fra en hjemmeside eller dele linket på sociale medier.
# 2. En blog giver større værdi for jeres følgere
Blogindlæg er videndeling, der giver værdi for jeres følgere, når I deler dem på sociale medier – hvis I kun deler salgssider, kan det hurtigt blive opfattet som spam.
# 3. Det er nemt at føje uendeligt meget indhold til jeres blog
Hvis I skal tilføje en ny salgsside på din hjemmeside, skal I have et nyt produkt eller ydelse at skrive om; det eneste I skal bruge for at skrive et nyt blogindlæg er en ny ide eller vinkel på noget, I allerede har i hovedet
# 4. Blogindlæg giver pote på Google
Google foretrækker lange, grundige og informative tekster frem for korte og hurtige, og de er oftest nemmere at skrive som blogindlæg end som salgssider.
# 5. Blogindlæg giver jer kontakt til flere kundeemner via Google
Salgstekster på hjemmesiden er mest til dem, der (næsten) har besluttet sig for at købe – blogindlæg ”fanger” folk på et tidligere trin i kunderejsen, så de lærer jeres navn at kende allerede når de søger information.
Få en gratis mini-rådgivning
Har du brug for hjælp til at komme godt i gang med din SEO-strategi, til at få løst noget der driller, eller til hvordan du redigerer jeres hjemmeside?
De første 15 minutters rådgivning, der får dig et skridt videre, får du “på huset” her hos mig.
Send mig en mail på anette@nielsensbureau.dk eller en sms på 2621 8728, så finder vi et tidspunkt at snakke sammen.