SEO-tekster – på den måde, der virker nu

Hvis du leder efter en til at skrive SEO-tekster til din hjemmeside for at komme højere op på Google, er du landet det rigtige sted – måske.

Jeg kan sagtens skrive tekster, der hjælper dig med at blive fundet mere på Google. Det er et af mine specialer, og noget jeg det jeg elsker mest.

Og jeg skriver ordentlige, gode, gennemarbejdede tekster, der også giver dine læsere værdi, og får lyst til at handle med dig. Hvad enten det skal være salgstekster, blogindlæg, guides, artikler, kategoritekster eller noget helt andet.

Jeg kan derimod ikke hjælpe dig med den slags SEO-tekster, du andre steder kan få for 1 kr. pr. ord.

Der er flere grunde til, at jeg ikke tager den slags opgaver:

  • teksterne bliver overfladiske, og det er ikke en fordel for din hjemmeside eller for dig
  • du får ikke meget ud af at blive fundet på Google, hvis den tekst, folk ender på, kun er skrevet for søgemaskinernes skyld
  • Google bliver bedre og bedre til at spotte, om de besøgende faktisk får noget ud af teksten, fx ved at de bliver på hjemmesiden længe, anbefaler den videre ved at linke til den, og meget andet. Hvis din tekst ikke har andet formål end at være SEO-tekst, er det mindre sandsynligt at Google vil vise dit link højt i søgeresultaterne.

Så hvis du er ude efter at få skrevet så billige SEO-tekster som muligt, er det nok ikke mig, du skal ringe til (så vil jeg meget hellere lære dig, hvordan du selv gør det).

Hvis du ønsker dig SEO-tekster til din hjemmeside, som også virker godt på dine kommende kunder, og som kan trække trafik til din side i årevis, så ring eller skriv på tlf 2621 8728 eller til anette@nielsensbureau.dk.

Jeg hjælper gerne med at skrive SEO-tekster til din hjemmeside
SEO-tekster skal skrives i forhold til det egentlige formål de har – salg (salgstekster) eller videndeling (blogindlæg/artikler).

Hvilke typer SEO-tekster findes der?

Overordnet set findes der to typer tekst til din hjemmeside, der kan fungere som SEO-tekster:

  • blogindlæg og artikler
  • salgstekster (inkl produkttekster og kategoritekster på en webshop)

Forskellen på dem er hvad de skal gøre, ud over at få din hjemmeside fundet på Google.

Blogindlæg og artikler tiltrækker trafik fra folk, der overvejer at købe det, du skriver om – eller leder efter information om, om det er relevant for dem, om de kan lave det selv, osv.

Blogindlæg har mange fordele, bl.a. at de kan ligge højt på Google i mange år, og at det er nemmere at skrive rigtig mange forskellige blogindlæg med forskellige vinkler.

Salgstekster tiltrækker dem, der er klar til at købe – enten af dig eller din konkurrent – og de skal selvfølgelig sælge varen. Her er der forskel på en produkttekst på en webshop, en kategoritekst og en salgsside hvor formålet er at folk skal kontakte dig.

De kan dog alle bruges til SEO – præcis hvordan afhænger dog af flere ting. Kategoriteksterne og længere salgssider er mest velegnede som egentlig seo-tekster.

SEO-tekster i gammeldags forstand, som KUN har til hensigt at få dit link højt op på Google, virker ikke mere. Indholdet bag linket skal have et formål, samtidig med at det er lavet til SEO.

Hvad er det fælles for gode SEO-tekster?

Der er forskel på hvordan man skriver en god salgstekst og et godt blogindlæg – men alle de små SEO-ting, der skal være i orden, er de samme. Det er fx at teksten skal

  • formatteres korrekt, især mht. H-overskrifter og underoverskrifter, afsnitsinddeling, læsevenlighed m.m.
  • have de rigtige SEO-mikrotekster, hvor sidens primære søgeord bruges
  • føre folk videre, enten til et køb, en tilmelding eller et andet link – der skal være en call-to-action

Det vigtigste fælles, og det vigtigste overhovedet, er dog at du rammer rigtigt i forhold til, hvad folk (i din målgruppe) egentlig søger på. Hvad vil de gerne købe, og hvad vil de gerne vide? Når de søger på Google, forstås.

Sådan kan jeg hjælpe dig med SEO-tekster

Jeg kan hjælpe dig med at alle delelementerne i din SEO-tekst fungerer:

  • at finde ud af, hvad din målgruppe søger efter
  • at få skrevet en god tekst, der fungerer som den skal
  • at skrive alle de små SEO-mikrotekster, der viser Google, hvad teksten handler om
  • at få teksten (inkl. eventuelt billede) sat rigtigt op på hjemmesiden, så den er formatteret som Google bedst kan lide det.

Du skal bare ringe eller skrive til tlf. 2621 8728 eller anette@nielsensbureau.dk

Hvis du hellere vil lære at skrive de gode SEO-tekster selv, så hør om at få dit eget rådgivningsforløb eller tjek om der er ledige pladser på en workshop >>

I tvivl om hvor god DIN hjemmeside er til SEO?

Så er det måske lige noget for dig med en skræddersyet SEO-tilstandsrapport.

Rapporten giver dig konkrete anvisninger og nye ideer til at forbedre din hjemmesides SEO – med en prioriteret to-do-liste, der er lige til at gå i gang med 👇